Ontmoet de pioniers…
De Internationale Pow Wow (IPW) is een de belangrijkste reisbeurzen in de Verenigde Staten, georganiseerd door de US Travel Association. Vanzelfsprekend is Doets Reizen telkens aanwezig op de jaarlijkse IPW-bijeenkomst. Je legt er contacten met de belangrijke spelers uit de Amerikaanse reiswereld, waaronder de gezichtsbepalende reisinkopers en media die de nieuwste trends in reizen signaleren.
Wat Amerika wil uitstralen
De IPW is meer dan alleen een beurs: het is het gezicht dat de Amerikaanse toerisme-industrie aan de rest van de wereld wil tonen. Zo worden er tijdens het evenement nieuwe producten gelanceerd en samenwerkingen gesmeed die de positie van de VS als topbestemming voor internationale reizigers moet bevorderen.
Elk jaar wordt de beurs in een andere stad gehouden. Dit jaar was het in ‘The city of Angels’, Los Angeles.
Honderd afspraken
Elske en ik gaan ditmaal met z’n tweeën naar de IPW. Vooraf is bepaald wie we op de beurs willen ontmoeten. Per persoon kun je 50 meetings inplannen, dus in totaal heb je het over maar liefst honderd afspraken. Dit lijkt veel, maar als je nagaat dat er zo’n 2.300 verkopers aanwezig zijn begrijp je hoe moeilijk het is om te kiezen. Hoe selectief je moet zijn.
Doets’ keuzes
Voor we op de beursvloer gaan rondlopen, bepalen we vrij strikt welke vragen/contacten voor ons interessant zijn. Hieronder het lijstje.
- Hoe verlopen onze huidige reizen?
- Welke gebieden zijn succesvol / kunnen verbeterd worden?
- Welke excursies ontbreken nog in ons aanbod?
- Wat zijn de recente ontwikkelingen in verschillende gebieden/wijken?
- Welke feedback hebben we ontvangen vanuit de studiereizen? *
- Wat zijn de opvallende punten uit de enquêtes onder reizigers? **
* Jaarlijks sturen we al onze medewerkers op reis naar onze bestemmingen. Dit om onze kennis te vergroten, de ontwikkelingen van de gebieden te analyseren en de nieuwste accommodaties en excursies te ervaren.
Lees hier:
- Hoe Sanne de combinatie IJsland met New York beleefde
- Hoe Dustin Fort Myers bezoekt na de orkaan
- Hoe Luna waant in de wereld van pretparken
- Hoe Dewi de highlights van New York bezocht
** Na een reis met Doets Reizen ontvang je van ons een enquête waarbij je feedback kunt geven wat betreft je ervaringen. Deze waardevolle feedback nemen we dan wekelijks door met het gehele team. Hieruit komen verschillende actiepunten naar voren waarmee we onze reizen nóg verder kunnen verbeteren.
Vóór de IPW
Voorafgaand aan de IPW heb ik verschillende partners in Californië bezocht, waarmee we soms al ruim 30 jaar samenwerken. Tijdens deze bezoeken voeren we site-inspecties uit, bespreken we de laatste marktontwikkelingen, evalueren we het afgelopen jaar en sluiten we nieuwe contracten voor de komende jaren af. Onder het motto “Business meets Pleasure” doen we dat meestal onder het genot van een wandeling, lunch of borrel.
Wie spreken we op de IPW?
Hierbij een overzicht van de soorten contacten die we op de IPW bestendigen of nieuw aanknopen.
Huidige partners
Een groot deel van onze gesprekken is met huidige partners. Denk aan campermaatschappijen, directe hotelcontracten, autoverhuur en excursies.
Visit Bureaus
Visit bureaus zijn de moderne VVV-kantoren. Amerika heeft 50 staten en elke staat heeft zijn eigen visit bureau. Maar ook deelgebieden binnen een staat hebben weer aparte visit bureaus. Tijdens onze gesprekken bespreken we niet alleen nieuwe ontwikkelingen, marketingmogelijkheden en mogelijke nieuwe routes, maar ook de knelpunten, zoals: wanneer verwacht de overheid dat de Big Sur weer helemaal open is?
New Business
We blijven altijd op zoek naar de nieuwste ontwikkelingen. Tijdens de IPW voeren we gesprekken met nieuwe camperverhuurbedrijven, splinternieuwe accommodaties en de nieuwste excursiemogelijkheden. Zo blijven we actueel en kunnen we de meest unieke reizen blijven aanbieden, zoals Glamping favorieten die we vorig jaar door contacten op de IPW hebben toegevoegd.
Amerika weer in trek
Amerika is opnieuw populair aan het worden. Nu de pandemie voorbij is verwacht Brand USA dit jaar (2024) een stijging van het aantal reizigers uit Nederland met 26%. Dit biedt volop kansen om Nederlandse reizigers te verrassen met scherp geprijsd aanbod en unieke reiservaringen.
De Cijfers:
2019: 750.000
2020: 113.318
2021: 85.829
2022: 473.009
2023: 538.900
Verwachting Brand USA:
2024: 683.600
2025: 793.400