Doets Reizen heeft in Denver voor de vijfde maal een prestigieuze Amerikaanse Oscar voor de Reiswereld gewonnen.
De touroperator uit Heerhugowaard is onderscheiden met de Chairman’s Circle Honors Award, ook wel bekend als de Oscar voor de reiswereld. Hiermee behoort Elske's onderneming tot beste en de meest omzettende vijftig Amerikaspecialisten van de wereld.
En dat is bijzonder, gezien het feit dat Doets zich daarvoor een plek heeft moeten bevechten tussen grote reisorganisaties uit landen met een veel grotere markt als bijvoorbeeld China, India, Brazilië en India. Geen enkele andere Nederlandse reisorganisatie slaagde hier ooit in en viel dus in de prijzen.
China
Vooral de opkomst van de Chinese reisorganisaties, maakt het voor touroperators een steeds grotere uitdaging om plekken vast te leggen op de juiste locaties. Het wordt daardoor steeds moeilijker om zaken te doen op niveau. Voortbouwend op haar jarenlange netwerk lukt het Doets om haar positie te handhaven en zich niet te laten verdringen.
Doets ziet het openbreken van de Chinese markt als een belangrijke beweging. ,,De opkomst van China als land van reizigers en land om naar toe te reizen, is prikkelend. Daarom ben ik onlangs zelf maar eens naar China gereisd om zelf de dynamiek van dat land te beleven. Als zakenvrouw word ik heel warm van alle mogelijkheden en de gretigheid waarmee mensen kansen omarmen.”
De Reis Oscar werd afgelopen zaterdagavond uitgereikt op het jaarlijkse congres van de Amerikaanse reiswereld, de zogenaamde International Pow Wow. Dit jaar vond die plaats in Denver.
Over de Chairman’s Circle Honors Award
De Chairman’s Circle Honors Award staat internationaal in hoog aanzien en geldt als de Oscar voor touroperators. Jaarlijks dingen wereldwijd zo’n zesduizend reisorganisaties mee naar de eervolle onderscheiding. De prijs wordt gezien als een waardering van gezamenlijke Amerikaanse toerisme-industrie.
Prijswinnaars worden niet alleen beoordeeld op omzet. Om te kunnen winnen moet een reisorganisatie ook hoog scoren op het gebied van kwaliteit, kwantiteit en marketing. Een jury van kopstukken uit de Amerikaanse toerisme-industrie bepaalt op basis van onder andere bovenstaande factoren wie van de duizenden gegadigden een van de vijftig ‘Oscars’ krijgt.